Sunvan – słoneczny pojazd marki Lipton Ice Tea – rozpoczyna podróż: przemierzy Polskę wzdłuż i wszerz, odkrywając przed nami jasną stronę orzeźwienia. Do trasy przygotuje go Digital One wraz z fanami marki, tak by dotarł do wszystkich zakątków Polski.
Kamper, jako symbol niezależności, przygody, podróży i odkrywania nieznanego, wspiera relaunch marki Lipton Ice Tea, prowadzony od kilku tygodni pod hasłem „Jasna Strona Orzeźwienia”. Koncepcję strategiczną – tej kojarzącej się z letnią wolnością i przygodą, szeroko zakrojonej akcji – przygotowały agencje DDB Warszawa i Digital One. Grupą docelową działań są młodzi ludzie w wieku 16-24 lat (tzw. Millennialsi). Działania offline w ramach akcji (Sunvan przemierza Polskę według ustalanego na bieżąco, we współpracy z konsumentami planu) będą ściśle powiązane z działaniami online (specjalna strona internetowa akcji, działania w mediach społecznościowych, konkursy, szerekozasięgowa kampania reklamowa wykorzystująca formy niestandardowe itp.).
Organizacją podróży Sunvana po kraju zajmie się agencja Ewesa, a wszelkimi działaniami w internecie oraz dodatkowo synchronizacją działań online oraz offline agencja Digital One, która od 4 lat odpowiada za obecność Lipton Ice Tea w sieci i w tym czasie przeprowadziła dla marki szereg kompleksowych projektów strategicznych.
Sunvan Lipton Ice Tea to akcja, w której maksymalnie integrujemy świat online ze światem offline, tworząc słoneczną przestrzeń, gdzie będą poruszali się i działali fani marki. Kamper będzie podróżował jednocześnie po drogach całej Polski, jak i po internecie, w tym po jego społecznościowej części. Taki sposób organizacji wynika wprost z charakteru grupy docelowej, tzw. Millenialsów: młodych ludzi, dla których Internet jest światem tak samo realnym jak ten, w którym chodzą do szkoły, studiują czy pracują. Stąd mocna integracja realu i virtualu, stąd także bardzo bliska współpraca dwóch agencji – Ewesa i Digital One, by wszystkie działania, zakrojone na dużą skalę, były optymalnie dopasowane do wymogów marki Lipton Ice Tea oraz jej wartości. Maj i czerwiec to już przedsionek wakacji, czas wzmożonej aktywności młodych, dlatego słoneczny pojazd będzie bardzo aktywny, a wsparcie digital zaplanowane dla tej akcji wyjątkowo mocne.
– mówi Ewa Przyborowska, Senior Account Manager agencji Digital One.
Pierwszy etap kampanii Sunvan rozpoczął się z początkiem maja, kiedy to ruszyła strona internetowa akcji www.KierunekOrzezwienie.pl. Wraz z nią został uruchomiony konkurs, którego uczestnicy mają za zadanie „napełnić” Sunvana pozytywnym orzeźwieniem tak, by mógł on wyruszyć w podróż po Polsce. Wypełniają go zdobyte punkty w grach dostępnych na stronie www.KierunekOrzezwienie.pl, a najlepsi gracze zdobywają atrakcyjne nagrody.
Uruchomienie strony internetowej i konkursu wsparte jest silną kampanią reklamową w sieci obejmującą: emisję reklam display i mobile, reklamy w Facebooku oraz komunikację na oficjalnym profilu akcji na Facebooku (https://www.facebook.com/liptoniceteaPL). Kampania zasięgowa prowadzona jest równolegle z wykorzystaniem form niestandardowych oraz kilku linii kreatywnych, wspierających poszczególne obszary akcji, m.in. relaunch marki („Jasna Strona Orzeźwienia”) czy akcję konkursową związaną z napełnianiem Sunvana.
W drugim etapie akcji Sunvan wyruszy w podróż, by przemierzyć Polskę wzdłuż i wszerz. Trwają przygotowania do trasy i już niebawem poznacie jasną stronę orzeźwienia!
***
Ogólnopolska kampania relaunchowa Lipton Ice Tea, wspierająca zmianę logotypu i opakowań produktów oraz nową komunikację Lipton Ice Tea, rozpoczęła się w drugiej połowie kwietnia. Działania pod hasłem „Jasna strona orzeźwienia” prowadzone są w telewizji, w internecie (w tym w mediach społecznościowych, kanałach video online), w punktach sprzedaży oraz poprzez samplingi produktów Lipton Ice Tea.
Pepsi-Cola