Mająca swoje korzenie w Holandii sieć sklepów SPAR jest jedną z niewielu sieci handlowych działających na terenie Polski, która w stu procentach opiera się na polskim kapitale. Licencją na prowadzenie SPAR Polska dysponuje jeden z największych dystrybutorów na polskim rynku FMCG – Grupa Bać – Pol.
Obecnie SPAR International jest potężną siecią sprzedaży detalicznej rozwijającą się równolegle w 36 krajach na 4 kontynentach, dlatego o uzyskanie licencji na Polskę zabiegało wiele firm.
Z pewnością nie byliśmy największym podmiotem, jaki starał się o polską licencję, jednak to właśnie nam Zarząd SPAR International powierzył opiekę nad polskimi sklepami. Centralę zlokalizowaną w Holandii przekonały nasza wizja rozwoju sieci, determinacja oraz to, że wyznajemy podobną filozofię działania, polegającą na wspieraniu lokalnych przedsiębiorców i producentów.
– mówi Leszek Bać, Prezes Zarządu Bać-Pol.
Siłą SPAR Polska jest nie tylko możliwość korzystania z międzynarodowych doświadczeń i sprawdzonych na świecie standardów sprzedaży czy też mocne zaplecze w postaci grupy dystrybucyjnej Bać-Pol – zdaniem Prezesa SPAR Polska równie istotny jest fakt, że firma opiera się w całości na polskim kapitale.
Wiem, że kwestia pochodzenia kapitału jest nie bez znaczenia dla naszych franczyzobiorców, którzy doceniają, że SPAR funkcjonuje bez najmniejszego wsparcia finansowego z zagranicy. Z pewnością jest to również jeden z elementów, który niweluje ewentualne obawy potencjalnych franczyzobiorców i decyduje o nawiązaniu współpracy właśnie z naszą siecią. Na pewno nie jedyny i nie najważniejszy, ale myślę, że wart podkreślenia.
– wyjaśnia Wojciech Bystroń, Prezes SPAR Polska.
Wydawać by się mogło, że czynnikami przyciągającymi klientów do sklepów są głównie dobre jakościowo produkty, niskie ceny, wygoda robienia zakupów czy też bliska odległość sklepu od domu. Jednak, dzięki popularnemu ostatnio i postępującemu trendowi lokalności oraz chęci wspierania polskich producentów i przedsiębiorców, coraz częściej można zauważyć, że informacja, o tym, iż sieć działa dzięki polskiemu kapitałowi, również zaczyna nabierać na znaczeniu.
Na początku wielu naszych klientów postrzegało SPAR jako po prostu kolejną zachodnią sieć nieustannie poszerzającą swój zasięg o nowe lokalizacje. Jednak z czasem przyzwyczaili się do myśli, że obco brzmiąca jest tylko nazwa i obecnie mają świadomość, że robiąc zakupy w sklepach SPAR wspierają nie tylko lokalnych producentów, lecz również – patrząc szerzej – rodzimą gospodarkę.
– mówi prowadząca cztery placówki SPAR, Kazimiera Węglarz.
Niewątpliwie przykład SPAR Polska jest dowodem na to, że dobre wzory z zagranicy w połączeniu z polskim finansowaniem mogą zaowocować odnoszącą sukcesy i dynamicznie rozwijającą się siecią, liczącą ogółem ponad sto rentownych placówek na terenie całego kraju.
Bać-Pol