Lidl odkrył potencjał w sprzedaży wina

W Polsce sprzedaż win będzie systematycznie rosnąć. Prognozy Euromonitor International na temat rynku wina w Polsce wskazują, że w ciągu zaledwie czterech lat możemy liczyć na ponad 30% wzrost sprzedaży klasycznych win gronowych, która w 2016 roku ma osiągnąć około 131 mln litrów. Na bazie popularności szerokiej oferty wysokojakościowych win francuskich, która zadebiutowała w Lidlu 1 października br., kolej na wina włoskie i hiszpańskie, z przewagą tych pierwszych. Już w najbliższy poniedziałek, 22 października, w sklepach całej sieci pojawi się 16 rodzajów wyjątkowych win z Półwyspu Apenińskiego oraz Iberyjskiego.

Po wina do dyskontów?

Wprowadzenie oferty win francuskich w całości zostało bardzo dobrze odebrane przez klientów. Również wyniki sprzedażowe odpowiadają naszym oczekiwaniom, jeśli chodzi o tę grupę produktową. Wszystko to jest odzwierciedleniem trendu rynkowego i rosnącej kultury picia wina w Polsce i potwierdza słuszność naszych działań.

– mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Lidl deklaruje, że w dalszym ciągu chce rozwijać ofertę win w ramach akcji tematycznych i w ten sposób zwiększać swój udział rynkowy w sprzedaży win w Polsce. W sondzie zorganizowanej przez portal gazeta.pl aż 39% uczestników odpowiedziało, że bardzo często kupuje wina w dyskontach, a dodatkowe 34% przyznało, że kupuje wino w dyskontach jeśli te oferują dobre wino za małą cenę.

Pierwsze podsumowania Lidla dotyczące sprzedaży win francuskich wskazują, że wina w każdej grupie cenowej odnalazły swoich zwolenników, zarówno w grupie do 20zł, do 30zł, a także powyżej 50 zł. Najpopularniejsze w danych grupach są: Bordeaux Chateau Naujan Lapereyre z 2009 roku w cenie 19,99 złotych, Cremant d’Alsace Brut, wytwarzane tą samą techniką, która jest stosowana w Szampanii, w cenie 29,99 złotych, a także wino ze znanej apelacji Medoc Saint Saturnin z 2005 roku w cenie 54,99 złotych.

Czy podniebienia Polaków docenią wina włoskie i hiszpańskie?

Kolejna ofensywa Lidla dotyczy win włoskich i hiszpańskich które, jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Lidl Polska, cieszą się dużą popularnością wśród Polaków i są przez nas uznawane za jedne z najlepszych, tuż po winach francuskich. W skład oferty win włoskich i hiszpańskich, która już niebawem pojawi się w sklepach sieci Lidl, wchodzi 16 rodzajów win. W znakomitej większości będą to wytrawne wina czerwone, odpowiednie do pasztetów, długo dojrzewającej szynki oraz serów. W ofercie znajdziemy również Asti Spumante DOCG – wino musujące, słodkie, czy też wino białe, wytrawne Gavi DOCG z pochodzące z Piemontu. Wszystkie wina wchodzące do sprzedaży posiadają oznaczenie pochodzenia, co jest świadectwem ich oryginalności, a także jakości.

Amarone della Valpolicella Classico 2008

fot. Lidl

Na szczególną uwagę, ze względu na znakomitą renomę, a przede wszystkim   na niebywale atrakcyjne ceny, niższe średnio o niemal 18% w stosunku do poprzednich ofert Lidla, zasługują 3 następujące propozycje:

Pierwszą z nich jest Amarone della Valpolicella Classico 2008, które w sklepach sieci Lidl będzie dostępne w cenie 55,55 zł. Przez wielu znawców bywa żartobliwie określane jako James Bond wśród win. Ciemna barwa tego trunku oraz złożone i wyraziste aromaty wynikają z procesu produkcji, który rozpoczyna się od podsuszania dojrzałych winogron przed fermentacją, skutkiem czego tracą one połowę masy. W efekcie tego zabiegu wino osiąga wyjątkowe stężenie alkoholu. Zgodnie z wymogami prawnymi Amarone przed sprzedażą dojrzewa minimalnie 2 lata.

Vino Nobile di Montepulciano 2009

fot. Lidl

Drugim winem wartym spróbowania jest jedno z najbardziej poważanych win pochodzących z Toskanii – Vino Nobile di Montepulciano 2009. Tradycyjna produkcja bazuje na fermentacji lokalnej odmiany winorośli i Sangiovese Grosso z domieszką, do 30%, odmian Canaiolo i Mammolo. To wino świetnie komponuje się z dziczyzną, jagnięciną oraz wołowiną.

W sklepach sieci Lidl wino to dostępne będzie w cenie 22,22 zł.

Rioja Saxa Loquuntur Uno 2010

fot. Lidl

Kolejną propozycją jest wino Rioja Saxa Loquuntur Uno 2010.  Wywodząca się z łaciny nazwa Saxa Loquuntur (tł. mówiące kamienie) nawiązuje do kamienistych winnic „La Pedriza de Tudelilla” i „El Monte”, na których rosną winogrona wykorzystywane do produkcji Saxa Loquuntur. Wina Saxa-Loquuntur produkowane są w bardzo ograniczonych ilościach, a każda butelka ma swój numer. Do produkcji wykorzystywane są jedynie winogrona pochodzące z winiarni, których właścicielem jest winiarz i enolog – Carmelo Ortega, bądź też z takich, których on dogląda i kontroluje. Wino, dostępne w Lidlu w cenie 22,22 zł, polecane jest do przekąsek mięsnych i aromatycznego sera. Będzie smakować także z pieczoną cielęciną lub kaczką.

Lidl Polska

***
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalności na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sklepy pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 420.

 

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.