ZPM Henryk Kania, jeden z największych producentów wyrobów mięsnych w Polsce, wprowadza na rynek niemiecki Henryk Kania Snacks – mięsne przekąski na każdą okazję. Od maja kabanosy i kiełbaski w sześciu smakach dostępne będą w niemieckich sklepach Real. W planach Spółki jest wprowadzenie produktów do kolejnych sieci.
Wprowadzenie przekąsek Henryk Kania Snacks do niemieckich sklepów Real to początek realizacji naszej strategii szerszego wejścia na zagraniczne rynki. Obecnie prowadzimy rozmowy z innymi sieciami handlowymi w Niemczech, do których w ciągu kilku miesięcy planujemy wprowadzić nasze Snaki.
– mówi Paweł Sobków, wiceprezes ZM Kania S.A. notowanej na GPW spółki, która jest głównym akcjonariuszem ZPM Henryk Kania.
Wejście na rynek niemiecki jest efektem dużego sukcesu „Polskich Snaków” w sieciach handlowych na terenie Polski. Obecnie produkt ten jest dostępny m.in. w sklepach Carrefour, Real czy Biedronka.
Henryk Kania Polskie Snaki są produktem pozbawionym soi i glutenu, w całości zawierającym mięso – z około 150 g surowca mięsnego otrzymano 100 g gotowego wyrobu. Dzięki długotrwałym i starannym procesom suszenia oraz wędzenia mięsa wyróżniają się wysoką jakością. Ze względu na to że mogą być przechowywane poza ciągłem chłodniczym są idealną przekąskę na każdą okazję.
***
ZPM Henryk Kania:
Zakłady Przetwórstwa Mięsnego Henryk Kania S.A. są jednym z największych producentów wyrobów mięsnych w Polsce. Spółka dostarcza swoje wyroby do największych sieci spożywczych w kraju i zagranicą. Obecnie, dzięki przeprowadzonym inwestycjom i rozbudowie zakładu produkcyjnego, zdolności wytwórcze Emitenta wynoszą 120 ton produktów na dobę.
Według szacunkowych danych w 2011 roku spółka wypracowała 310 mln zł przychodów i 5,25 mln zł zysku netto. Rentowność EBITDA wyniosła 7,29 proc. Około 10 proc. przychodów spółki zrealizowanych zostało poza Polską.
ZPM Henryk Kania