Ekologia to już nie tylko modny trend, to świadome podejście do lepszej przyszłości. Coraz więcej konsumentów angażuje się w działania proekologiczne, propaguje zdrowy styl życia, dba o środowisko naturalne. Szczególnie na sile zyskuje chęć ograniczania zużycia jednorazowego plastiku. SPAR Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, zachęca swoich franczyzobiorców do promowania troski o środowisko, pomagając ich klientom ograniczyć ilość zużywanych opakowań.
W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, promujących troskę o środowisko, SPAR Polska zachęca sklepy zrzeszone w sieci do umożliwienia klientom przynoszenia własnych opakowań, które można wykorzystać przy zakupie produktów na wagę, np. mięsa, wędlin, serów, ryb czy ciast. Pierwsze sklepy z charakterystycznym drzewkiem w logo już zaoferowały swoim klientom taką możliwość. Praktyka ta jest zgodna z niedawno opublikowanym stanowiskiem Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Umożliwiając klientom korzystanie z własnych opakowań wielorazowego użytku, sklepy SPAR Polska mogą odpowiedzieć konkretnym działaniem na potrzeby świadomych konsumentów, dla których coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu odgrywa idea zero czy less waste.
– mówi Michał Zych, Dyrektor Marketingu sieci SPAR Polska.
SPAR Polska, dbając o środowisko, już na początku 2018 r. wprowadził do swoich sklepów reklamówki pozwalające na ich wielokrotne użycie oraz dodatkowo zawierające środek powodujący oksy-biodegradację tworzyw sztucznych. Obecnie sieć testować będzie z wybranymi sklepami zainteresowanie klientów alternatywą dla innych rozwiązań z tworzyw sztucznych w postaci bawełnianej torby wielokrotnego użytku oraz wykonanych z poliestru pochodzącego z recyklingu – wielorazowych worków na owoce i warzywa.
Worki wielorazowe stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla jednorazowych worków HDPE i świadomi problemu nadmiernej ilości jednorazowego plastiku konsumenci coraz chętniej wykazują zainteresowanie rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. Cieszy nas zainteresowanie testowaniem tego rozwiązania przez innowatorów wśród sklepów w naszej sieci i liczymy, iż w niedługim czasie dołączą do nich prekursorzy i wczesna większość.
– komentuje sieć SPAR Polska.
SPAR Polska, będąc siecią opartą o partnerskie zasady współpracy, nie wprowadza obowiązku korzystania z którejś z proekologicznych metod pakowania, a formę rekomendacji, pozostawiając ostateczny wybór właścicielom sklepów, jednocześnie uczulając ich na problematykę rosnącego zanieczyszczenia jednorazowym plastikiem. Sieć liczy na świadomy wybór swoich partnerów, zgodny z przedstawionymi rekomendacjami i oczekiwaniami konsumentów.
SPAR Polska