Od grudnia br. w ponad 630 sklepach sieci Lidl w całej Polsce klienci mogą szybko i wygodnie zapłacić za zakupy BLIKIEM. Dzięki temu wdrożeniu sieć akceptacji BLIKA zwiększyła się do 235 tys. punktów handlowo-usługowych oraz 350 tys. terminali płatniczych.
Lidl Polska posiada aktualnie ponad 630 sklepów, zatrudniając przy tym ponad 17 tys. pracowników. Od grudnia br. roku klienci Lidla mogą płacić za zakupy BLIKIEM, korzystając z aplikacji mobilnej swojego banku.
– komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.
Według badania przeprowadzonego przez firmę Market Side, co drugi Polak (52 proc.) regularnie robi zakupy w Lidlu.
Obecność BLIKA w sklepach sieci Lidl to naturalna kontynuacja realizacji naszej strategii. Chcemy, aby BLIK był dostępny wszędzie, gdzie użytkownicy płacą, a więc także w sklepach stacjonarnych. Z naszych danych wynika, że w trzecim kwartale 2018 r. klienci zapłacili BLIKIEM w terminalach w sklepach już ponad 1,3 miliona razy – to ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. Cieszymy się, że od dziś również wszyscy klienci sklepów Lidl będą płacić za zakupy BLIKIEM.
– mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Jak zapłacić za zakupy w Lidlu korzystając z BLIKA?
Płatność BLIKIEM jest bardzo prosta. W aplikacji mobilnej banku na smartfonie trzeba wygenerować sześciocyfrowy kod, a następnie wpisać go na terminal przy kasie. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie transakcji numerem PIN w telefonie.
BLIK coraz powszechniejszym sposobem na płatności bezgotówkowe
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Po trzech kwartałach 2018 roku zrealizowano nim aż 57 milionów transakcji. Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości numeru ich rachunku bankowego. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był, jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.
Polski Standard Płatności