Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

Dobry Chrup – nowe przekąski marki Lajkonik

Lajkonik - Dobry Chrup

Wypiekane w piecu, chrupiące i pełne ziaren – przekąski Dobry Chrup to nowy subbrand produktów marki Lajkonik. Krakersy, paluchy oraz bajgle z ziołami prowansalskimi są doskonałym wyborem do pracy, na piknik bądź jako pyszna przekąska między posiłkami, która dostarczy wiele radości, towarzysząc codziennym aktywnościom. W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie, coraz więcej osób poszukuje pysznych, ale również pożywnych przekąsek. Coraz częściej sięgamy po produkty wspierające naszą codzienność, które można zabrać ze sobą w każde miejsce. […]

Nowości NESCAFÉ idealne na lato – kawy o smaku karmelu i orzechów laskowych

NESCAFÉ - kawa o smaku karmelu i orzechów laskowych

Codzienny rytuał picia kawy może towarzyszyć nam na wiele różnych sposobów. Latem często sięgamy po dodatki w postaci lodu lub schłodzonego mleka, by poczuć upragnione orzeźwienie. Marka NESCAFÉ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i wprowadza nowe, aromatyzowane kawy rozpuszczalne NESCAFÉ Rich Caramel oraz NESCAFÉ Smooth Hazelnut, które można przygotować zarówno na gorąco, jak i na zimno. Kawa jest napojem, który chętnie wybieramy przez cały rok, bez względu na temperaturę czy miejsce, w którym się znajdujemy. Nowe […]

Pestycydy niebezpieczne dla pszczół

Pszczoły

Miód od wieków cieszy się niezmienną popularnością jako naturalny produkt spożywczy o licznych walorach zdrowotnych. W ostatnich latach zaczęto analizować jakie zagrożenia może nieść ze sobą zanieczyszczenie roślin miododajnych pestycydami wykorzystywanymi w rolnictwie. Jak pokazują badania naukowe, nie mają one dużego wpływu na zdrowie człowieka, ale mogą okazać się niebezpieczne dla pszczół. Co może wydawać się zaskakujące, miód zza naszej wschodniej granicy w tym kontekście jawi się jako zdrowszy niż produkty pochodzące z krajów Unii […]

Mlekpol rusza z kampanią dla Mix Łaciaty

SM Mlekpol MIX Łaciaty

„Szybka kanapka? Smaruj po Mix Łaciaty!” to hasło przewodnie najnowszej kampanii Mlekpolu. SM Mlekpol jest nowym klientem w portfolio agencji Altavia Kamikaze + K2, a zakres współpracy obejmuje planowanie i zakup mediów digital właśnie dla marki Mix Łaciaty. Kampania „Szybka kanapka? Smaruj po Mix Łaciaty!” potrwa do października. Opierać się będzie przede wszystkim na emisjach wideo w mediach takich jak Facebook, Instagram, YouTube i TikToku a uzupełniająco prowadzona będzie kampania displayowa. Za koncept kreatywny i […]

Cena na półce inna niż przy kasie? Cyfryzacja pomaga sklepom rozwiązać ten problem

Ceny na półce a ceny przy kasie

Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub identyfikować błędy za pomocą AI przy użyciu technologii, takich jak Shelf Recognition AI. Jak te narzędzia mogą funkcjonować w sklepach? Cena przy […]

Otwarcie nowego sklepu Chorten na Podlasiu

Sklep Chorten nowy Dobrzyniewo Duże

Dobrzyniewo Duże to miejscowość, w której otwiera się nowoczesny market o powierzchni 500 m2. Kolejna placówka pod logo Grupy Chorten ma pełną ofertę ogólnospożywczą i dogodną lokalizację dla okolicznych mieszkańców. Sklep Chorten w Dobrzyniewie Dużym Najnowszy sklep sieci Chorten znajduje się przy ul. Białostocka 29 w Dobrzyniewie Dużym. Zajmuje on cały parter w nowej inwestycji handlowo-usługowej i był przygotowywany do wielkiego otwarcia przez kilka miesięcy. Na zmotoryzowanych klientów czeka blisko 30 miejsc parkingowych. Są tu […]

Jak zdigitalizować ścieżkę zakupową w sklepie?

Digitalizacja i automatyzacja nabierają szczególnego znaczenia w branży retail, która musi odpowiadać nie tylko na wymogi rynku i wysoką konkurencję, ale przede wszystkim na coraz bardziej zróżnicowane oczekiwania klientów. Biorąc pod uwagę dołączanie do ich grona pokolenia Z, które zupełnie inaczej kupuje i „doświadcza” niż starsze pokolenia klientów, właściciele sklepów stają przed dużym wyzwaniem. O skutecznych sposobach digitalizacji ścieżki zakupowej w sklepach offline rozmawiają Prelegenci VI Forum Retail Challenge Poland 2025 (25-26 września 2024 r., […]

Dr Gerard uruchamia nowe linie produkcyjne i planuje zatrudnić 260 osób

dr Gerard linia produkcyjna

Dr Gerard, jeden z największych producentów ciastek i wafli w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, inwestuje w rozwój swoich zakładów w Radzyniu i Międzyrzecu Podlaskim. Firma uruchomi cztery nowe linie produkcyjne i w związku z tym chce zatrudnić aż 260 osób – pracowników produkcji, pracowników liniowych, operatorów maszyn cukierniczych i maszyn pakujących. Na koniec czerwca 2024 r. w firmie dr Gerard zatrudnionych było prawie 1130 osób. Dzięki nowym liniom zwiększymy produkcję wafli, rurek i draży. […]

Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedzielę? Wyniki ankiety

Niedziele handlowe

Przegląd Handlowy przeprowadził ankietę pt.: „Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedzielę?” wśród swoich użytkowników. Wyniki są jednoznaczne i zdecydowanie wskazują na to, że Polacy chcą przywrócenia handlu w niedzielę. Szczegóły poniżej. W okresie grudzień 2023 – maj 2024 (pół roku) w naszym serwisie przeprowadziliśmy sondę, w której zapytaliśmy naszych czytelników czy chcą, aby rząd przywrócił wolny handel w niedziele. Wyniki mówią same za siebie: aż 73% osób jest za niedzielami handlowymi! Poniżej prezentujemy rozkład […]

HIT od Bahlsen w formacie lodowego Rożka

HIT Rożek od Bahlsen

Marka HIT wzmacnia obecność w kategorii lodów. Oprócz dostępnego w sieci Żabka wariantu na patyku, od maja br. w sklepach Lidl można kupić lody HIT w formacie Rożka. Celem poszerzenia portfolio jest urozmaicenie oferty, a także dotarcie do nowej grupy konsumentów. Lody HIT od Bahlsen Kolejny w portfolio firmy Bahlsen lód impulsowy HIT został przygotowany w oparciu o recepturę wykorzystaną w wariancie na patyku, a więc połączenie kakaowej i ciasteczkowej masy nawiązujących do głównych komponentów […]