Owocna współpraca z polskimi producentami – plany sieci sklepów Biedronka na 2012 r.

biedronka

fot. Biedronka

Sklepy Biedronka w 2011 r. umocniły się na pozycji lidera sieci handlowych w Polsce, co potwierdza trafność strategii, w której postawiono na współpracę z najlepszymi polskimi producentami. Wieloletnie umowy z dostawcami oraz efektywny, nowoczesny łańcuch dystrybucji dają sieci Biedronka możliwość oferowania swoim klientom coraz większego asortymentu świeżych produktów wysokiej jakości w niskich cenach. W br. w planach jest otwarcie ponad 200 kolejnych sklepów oraz dwóch centrów dystrybucyjnych.

„Warto przypomnieć, że w naszych sklepach 9 na 10 produktów pochodzi z polskich firm. Długoletnie partnerstwo z wieloma polskimi producentami dało efekt w postaci wielu innowacyjnych produktów łączących polski charakter i jakość . Sieć sklepów Biedronka wspiera Polskę poprzez inwestycje w polskie produkty już od ponad 16 lat. O słuszności naszego działania utwierdza nas zaufanie klientów. Świadczy o nim coraz większa liczba Polaków, którzy robią zakupy w naszych sklepach – codziennie odwiedza nas już 3 mln klientów. Jednocześnie naszym partnerom biznesowym taka współpraca gwarantuje stabilność i możliwość rozwoju.”

– mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.

Oferta dostępnych w sklepach Biedronka produktów świeżych stale rośnie. Grupy towarowe, takie jak: owoce i warzywa, nabiał, mięso, stanowią podstawę oferty. Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci, współpracuje jedynie z tymi producentami, którzy są w stanie dostarczyć świeże i bezpieczne produkty najwyższej jakości. Wszystkie artykuły spożywcze, zanim trafią na sklepowe półki, przechodzą przez system kontroli. W proces weryfikacji jakości zaangażowani są także pracownicy sklepów Biedronka, którzy oceniają towar podczas dostawy, a później kilkakrotnie w ciągu dnia sprawdzają jakość wyeksponowanych produktów świeżych.

Biedronka od początku obecności w Polsce wychodzi naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, a wręcz je wyprzedza. Wskaźnikiem aktywności firmy w ubiegłym roku były m.in. inwestycje w rozwój sieci rzędu 1,3 mld zł, a także dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Przychody sieci wzrosły o ponad 24,2 proc., osiągając wartość niemal 23,8 mld zł. JMD otworzyło w Polsce 239 nowych sklepów Biedronka, zamykając rok liczbą 1873 placówek. Dynamiczny rozwój sieci sprawił, że to właśnie ona jest motorem napędowym całej Grupy Jeronimo Martins, której sprzedaż w ubiegłym roku wyniosła ponad 9,8 mld euro. Dzięki wynikom w Polsce, Grupa JM zanotowała 13-proc. wzrost sprzedaży. (Z wyłączeniem negatywnego wpływu słabszego złotego na kurs wymiany walut, sprzedaż Grupy osiągnęła wysokość 10 mld euro, co stanowi wzrost o 15,3 proc.).

W tym roku JMD zamierza otworzyć w Polsce około 250 kolejnych sklepów Biedronka. Na koniec 2015 r. ma być ich już 3 tysiące. Przewidywane jest również otwarcie w br. dwóch nowych centrów dystrybucji – w Rudzie Śląskiej i w Sieradzu.

Zgodnie z konsekwentnie realizowaną linią rozwoju, rok 2012 to również odświeżenie wizerunku sieci Biedronka. JMD stawia na ewolucyjne zmiany w strategii komunikacyjnej (m.in. bardziej nowoczesne logo, nowe reklamy) oraz inwestycje w większą wygodę i komfort zakupów (układ i ergonomia placówek). Zachowany zostanie przy tym model biznesowy firmy, który zakłada oferowanie produktów najwyższej jakości codziennie w niskich cenach. JMD planuje również dalsze aktywności w obszarze odpowiedzialności społecznej, a także działania związane ze sportem – sieć sklepów Biedronka to oficjalny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej podczas EURO 2012.

Film prezentujący kampanię „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki.”:

***

Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka mającej ponad 1800 sklepów w ponad 750 lokalizacjach. Pracując z ponad pięciuset polskimi producentami Biedronka oferuje starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, codziennie w niskich cenach. Firma zatrudnia ponad 36 000 pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestował w Polsce ponad 5 mld zł. Marka Biedronka jest jedną z najpopularniejszych i najcenniejszych polskich marek – została trzykrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands.

Biedronka

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.