Obecnie sukces na rynku odnoszą firmy, które idą z duchem czasu, podążają za trendami i potrafią dostosować się do dynamicznych zmian. Działalność offline już nie wystarczy. Małe i średnie firmy, które działają na lokalnym rynku i oferują różnego rodzaju usługi, powinny zadbać o swoją obecność w Internecie. Skuteczna promocja w sieci nie jest jednak taka prosta. Trzeba wiedzieć, jakie narzędzia wykorzystać i jak prowadzić efektywne działania. Na szczęście z pomocą przychodzą doświadczeni specjaliści. Sprawdź, w jaki sposób działają, jakie projekty realizują i dlaczego warto skorzystać z ich usług.
Promocja firmy w sieci – dlaczego jest tak ważna?
Każdy przedsiębiorca, który chce, aby jego firma zdobywała więcej klientów, powinien zadbać o jej dobrą promocję. Dzisiaj najlepszym miejscem jest Internet. To tutaj można znaleźć nowe zainteresowane ofertą osoby. Internauci coraz częściej szukają bowiem produktów, usług i firm właśnie w świecie online. Warto więc postawić na obecność i aktywność w sieci.
Marketing internetowy dostarcza wielu narzędzi, które warto wykorzystywać do promocji firmy. Dzięki odpowiednim działaniom można przede wszystkim:
- wypromować firmową ofertę,
- zdobyć więcej klientów,
- zwiększyć sprzedaż,
- zadbać o rozpoznawalność na rynku,
- zyskać dobry wizerunek,
- budować zaufanie klientów.
Jak przenieść biznes do Internetu i być widocznym w sieci?
Dziś sukces mogą osiągać firmy, które podążają za nowymi trendami, dbają o swój rozwój i potrafią się dostosować do zmieniającej się sytuacji na rynku. Właściciele małych i średnich firm powinni więc pomyśleć o przeniesieniu swojej działalności do Internetu. Założenie strony internetowej lub sklepu online może przynieść wiele korzyści biznesowi – za pomocą takich kanałów można przede wszystkim dotrzeć do nowych klientów.
Przedsiębiorcy, którzy już mają swoją stronę WWW, powinni natomiast zadbać o jej dobrą widoczność w sieci. Z pomocą przychodzą tutaj działania SEO, których celem jest to, aby firmowa witryna zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google i zdobywała ruch.
Budowa strony czy e-sklepu wymaga oczywiście wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Trzeba znać nowości technologiczne, być na bieżąco z trendami i znać potrzeby konsumentów. Warto więc to zadanie powierzyć specjalistom, tak samo zresztą jak pozycjonowanie witryny i inne działania z zakresu e-marketingu. Promocja w Internecie przyniesie efekty, jeśli działania będą dobrze zaplanowane – odpowiednia strategia marketingowa to podstawa. Następnie trzeba zadbać o jej umiejętne realizowanie.
Świat marketingu online bywa dla przedsiębiorców z sektora MŚP dosyć skomplikowany. To m.in. dlatego właściciele biznesów nawiązują współpracę z ekspertami. Chcą mieć pewność, że inwestycja w działania e-marketingowe im się opłaci.
Właścicielom małych i średnich firm brakuje czasu na samodzielne prowadzenie działań marketingowych. Często też przedsiębiorcy nie wiedzą, z jakich narzędzi, kanałów i rozwiązań korzystać, co jest zupełnie zrozumiałe. Staramy się więc im pomagać. Nasi doradcy internetowi przygotowują odpowiednią strategię, a następnie prowadzą działania oraz na bieżąco je analizują. Monitorują wyniki, a w razie potrzeby wprowadzają niezbędne zmiany. Oferują indywidualne podejście, doradztwo i wsparcie przez cały okres trwania umowy. Zaufało nam już ponad 50 tysięcy klientów. Jednym z nich jest sam Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski.
– mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu WeNet.
Strona internetowa dla Roberta Korzeniowskiego
Przykładem firmy, która pomaga małym i średnim przedsiębiorcom się rozwijać, jest WeNet. Jej specjaliści budują strony WWW, tworzą e-sklepy, prowadzą działania SEO czy realizują kampanie reklamowe w Internecie.
Doradcy internetowi pomogli m.in. Robertowi Korzeniowskiemu, czterokrotnemu mistrzowi olimpijskiemu, a dziś także odnoszącemu sukcesy przedsiębiorcy. Eksperci zaprojektowali i zbudowali Robertowi stronę oraz zajęli się jej pozycjonowaniem. Dzięki temu coraz więcej osób dowiaduje się o interesujących projektach, których inicjatorem jest właśnie Robert Korzeniowski – znany już nie tylko jako sportowiec, ale też trener i mówca motywacyjny.
Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo powodzenie biznesu zależy dzisiaj od dobrej strony internetowej i profesjonalnego wsparcia doradcy internetowego. Przedsiębiorcy prowadzący mały i średni biznes szukają kogoś, kto ich poprowadzi w coraz bardziej skomplikowanym internetowym świecie. WeNet to zespół doświadczonych doradców z zakresu marketingu online, dlatego całkowicie powierzyłem im mój biznes w sieci.
– mówi Robert Korzeniowski.
Celem działań doradców internetowych WeNet było uświadomienie szerokiej grupy odbiorców o nowych przedsięwzięciach Roberta Korzeniowskiego. Eksperci połączyli wszystkie sportowe i biznesowe aktywności – promocja treningów lekkoatletycznych, popularyzacja chodu sportowego, podkreślenie roli mówcy motywacyjnego.
Specjaliści przygotowali dokładną strategię działania. Zbudowali stronę internetową, która pokazuje dotychczasowe osiągnięcia Roberta Korzeniowskiego, a przy tym kładzie też nacisk na prezentacje nowych przedsięwzięć: mentoring, Walking Lovers czy klub RK Athletics. Następnie specjaliści SEO zajęli się pozycjonowaniem witryny, aby była dobrze widoczna w Google. Eksperci na bieżąco monitorują pozycję strony i raportują wyniki.
Dzięki działaniom specjalistów już po niespełna 4 miesiącach współpracy strona Korzeniowski.pl osiągnęła wysokie pozycje na frazy, na które wcześniej nie miała zbudowanej widoczności. Witryna obecnie wyświetla się na pierwszym miejscu np. po wpisaniu hasła „mówca motywacyjny” czy „współpraca wizerunkowa dla firm”.
Tworzenie strony WWW. Jak wygląda współpraca z WeNet?
Jak przebiegała współpraca WeNet z Robertem Korzeniowskim? Otóż doradcy internetowi zawsze działają według określonego planu. Nie inaczej było w tym przypadku. Plan budowy witryny składa się z 6 kroków:
- Rozmowa – poznanie oczekiwań, celów i potrzeb klienta.
- Tworzenie projektu (na podstawie wspólnych założeń).
- Redakcja – dodanie niezbędnych elementów graficznych i zoptymalizowanie treści.
- Test – sprawdzenie, czy strona działa poprawnie i jest zgodna z SEO.
- Akceptacja – przedstawienie strony klientowi oraz czas na ewentualne uwagi i sugestie.
- Publikacja witryny.
Warto też zaznaczyć, że strony internetowe tworzone przez specjalistów:
- są atrakcyjne i przejrzyste,
- mają dopasowaną do branży kolorystykę,
- mają intuicyjną nawigację – internauta z łatwością znajduje interesujące go informacje,
- są responsywne – dobrze prezentują się na każdym urządzeniu (smartfonie, tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym),
- działają sprawnie i szybko się ładują,
- mają certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo,
- mają dedykowanego opiekuna, który nad wszystkim czuwa i jest gotowy do pomocy.
Budowa strony WWW i wysokich pozycji salonu Orchidea
Kolejnym przykładem klienta, który jest zadowolony ze współpracy z doradcami internetowymi jest salon kosmetyczny Orchidea. Cele, które zostały wyznaczone na początku to: budowa strony WWW, zwiększenie rozpoznawalności firmy, dotarcie do nowych klientów i uzyskanie wysokich pozycji w Google. Udało się to osiągnąć.
Specjaliści zaprojektowali atrakcyjną witrynę, która jest dostosowana do branży, intuicyjna w użytkowaniu i responsywna. Responsywność jest dziś bardzo ważna – ze statystyk okazało się, że nawet ponad 8 razy więcej użytkowników przeglądało witrynę orchidea-salon.pl przy użyciu smartfona niż komputera stacjonarnego.
Kolejnym etapem było pozycjonowanie. Specjaliści najpierw przeprowadzili audyt strony internetowej, aby sprawdzić, co jest do poprawy. Następnie wprowadzili niezbędne zmiany. Zajęli się optymalizacją techniczną witryny, zadbali o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz optymalizację treści na stronie. Eksperci napisali posty na bloga i artykuły tematyczne związane z branżą. Ponadto stworzyli wizytówki w 16 wartościowych katalogach firm. Zoptymalizowali również wizytówkę w Google Moja Firma, która przyczynia się do lepszej widoczności na lokalnym rynku.
Również w tym przypadku wyniki działań SEO są widoczne gołym okiem. Strona odnotowuje większy ruch organiczny (bezpłatny) i zajmuje wyższe pozycje w Google na konkretne frazy kluczowe jak np. „zabiegi na twarz Białystok”. Miesięczne statystyki udowadniają, że dzięki działaniom salon Orchidea buduje lepszą pozycję online. Obecnie strona zajmuje pierwszą pozycję na frazę „szkolenie makijażu permanentnego Białystok”.
Promocja firmy w sieci jako przepis na sukces
Nie ma wątpliwości, że działania promocyjne w Internecie przynoszą wiele korzyści biznesowi. Dziś małe i średnie firmy powinny mieć to na uwadze, jeśli chcą być znane na lokalnym rynku. Ważna jest jednak odpowiednia strategia. Trzeba wcześniej sprecyzować swoje biznesowe cele, które będą realne, mierzalne i rozłożone w czasie. Działania marketingowe powinny być prowadzone umiejętnie i na bieżąco. Warto więc skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak np. doradcy internetowi WeNet, którzy dostarczają narzędzia i cyfrowe rozwiązania dla biznesu.