Dynamiczny wzrost SPAR w I kwartale 2018 roku

SPARSPAR Polska odnotował wzrost obrotów w I kwartale 2018 r. aż o 21,37%, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy wzroście like for like na poziomie 8,35%. Firma kontynuuje rozwój sieci, raportując dynamiczne wzrosty po zamknięciu ubiegłego roku rekordową kwotą ponad 1 170 mln zł obrotu.

Wskaźnik LfL, porównujący sprzedaż tych samych placówek w chwili obecnej i przed rokiem, dający możliwość zmierzenia efektywności sklepów, oceny ich kondycji oraz tempa rozwoju sieci SPAR Polska liczącej obecnie ponad 250 sklepów, dla 1q2017 do 1q2018 wzrósł o 8,35%. Jednocześnie sprzedaż SPAR Polska wzrosła w totalu o 21,37%.

Przed weekendem majowym SPAR Polska informowała o przekroczeniu 1 mld zł obrotów, zgodnie z zapowiedziami poczynionymi w październiku 2017 r. Sieć w bieżącym roku zamierza wzmacniać swoją pozycję rynkową i utrzymywać silny bilans. Rok 2018 ma być również rokiem dalszej ekspansji i intensywnego rozwoju. Ubiegły rok został zamknięty liczbą 250 sklepów działających na terenie Polski. Sieć otworzyła w tym roku już 10 nowych placówek.

Obecne plany zakładają, że dynamika rozwoju i programu inwestycyjnego zostanie utrzymana. Sieć koncentrować się będzie głównie na rozwoju dwóch najlepiej obecnie rokujących segmentów – supermarketów proximity oraz sklepów typu convenience.

***
SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 44 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 13 tysięcy punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów.
SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku, a od 2010 roku należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju – Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Sieć sklepów SPAR jest jedną z niewielu sieci handlowych działających na terenie Polski, która w 100% opiera się na polskim kapitale. Ponadto SPAR Polska zrzesza polskich przedsiębiorców i promuje lokalnych producentów żywności, integrując tym samym rodzimy handel tradycyjny. SPAR Polska jest dowodem na to, że sprawdzone standardy z zagranicy w połączeniu z polskim finansowaniem mogą zaowocować odnoszącą sukcesy i dynamicznie rozwijającą się siecią. 
W 2015 roku sieć SPAR Polska została wyróżniona prestiżową nagrodą Retailer of the Year 2014 w kategorii Convenience i Franczyza.

SPAR Polska

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Bać-Pol, Convenience, Sieci handlowe, Sklepy, SPAR, SPAR Polska, Supermarket
Retail Summit 2018
Retail Summit 2018 – podsumowanie

W dniach 13-14 marca 2018 roku w warszawskim hotelu Hilton odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit 2018 -...

Zamknij