Mokate, znany polski i europejski producent kaw i herbat, to czołowy gracz na rynku herbaty w Polsce. Jego marka Minutka jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najchętniej kupowana herbata w naszym kraju (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych)
Według danych GUS, w zeszłym roku Polska sprowadziła łącznie 32 tysiące ton herbaty z czego 28 tysięcy stanowiła herbata czarna. Jej udział w sprzedaży detalicznej wynosi dziś ponad połowę całego rynku, którego wiceliderem jest Mokate (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych).
Portfolio herbaciane firmy to trzy popularne marki – ekonomiczne Minutka i Babcia Jagoda oraz brand premium – LOYD. Wszystkie one znajdują uznanie w oczach klientów także poza Polską.
Obecnie nasze herbaty cieszą się olbrzymim uznaniem w Słowenii, Serbii, Słowenii, Czechach czy na Słowacji i na Węgrzech. Eksportujemy jednak bardzo szeroko, bo również do Japonii, Tajlandii, Islandii czy Urugwaju.
– mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A.
Liczba krajów, do których firma eksportuje obecnie swoje herbaty, stale rośnie. Dziś jest to ponad 60 państw, do których Mokate regularnie sprzedaje produkty. Co ciekawe, w 99 proc. firmowy eksport herbat stanowią produkty markowe.
Mimo zagranicznych sukcesów, to polski rynek jest dla firmy najważniejszy.
Od lat utrzymujemy stabilną, bardzo wysoką pozycję zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż poszczególnych produktów, jak i całych marek.
– mówi Sylwia Mokrysz.
I tak marka Minutka jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najczęściej kupowana herbata w naszym kraju. Dużym uznaniem w oczach klientów cieszy się także ta sama Minutka, tylko w opakowaniu z 40 saszetkami, a także jej wariant cytrynowy. Jeżeli chodzi z kolei o markę LOYD, to najlepiej sprzedają się jej warianty owocowe – malina z truskawką, jeżyna z jagodą oraz truskawka z jabłkiem. Cała marka z roku na rok zyskuje na popularności.
Wg Euromonitor International wartość polskiego rynku herbaty w 2013 r. wyniosła ok. 2,185 mld zł. W tym roku ma to być ok. 2,183 mld zł.
Mokate