Właśnie mija rok, odkąd w wyniku wykupu menedżerskiego powstała firma Velvet CARE, która przejęła markę Velvet od amerykańskiego koncernu Kimberly-Clark. Ta wprowadzona w 1997 roku pierwsza marka papierowych produktów higienicznych, niezmiennie od początku swojego istnienia utrzymuje się na pozycji lidera rynku papieru toaletowego. W ciągu ostatniego roku firma powołała do życia siostrzaną markę – Veltie i eksportuje swoje wyroby do 10 krajów europejskich.
Jedną z osób, wprowadzających w lutym 1997 roku na polski rynek markę Velvet, był Artur Pielak, pracownik działu marketingu ówczesnego koncernu International Paper, a dziś prezes niezależnej polskiej firmy Velvet CARE. W tamtym czasie była to decyzja pionierska, a papiery toaletowe i chusteczki higieniczne Velvet – jedyne w Polsce wykonane z wysokiej jakości bibułki, były pierwszymi markowymi wyrobami w tym segmencie. W ciągu blisko 18 lat, marka Velvet edukowała Polaków w zakresie produktów higienicznych, zmieniała zwyczaje użytkowania, była też autorem wielu innowacji produktowych takich jak: kolorowy oraz zapachowy papier toaletowy, papier toaletowy oferowany w tzw. długich rolkach, chusteczki higieniczne w pudełku, papier pielęgnacyjny wzbogacony w ekstrakt rumianku czy papier nawilżany. Potencjał rynku jest ogromny. Jak podaje Euromonitor, obecnie Polacy kupują 43 rolki papieru toaletowego rocznie na osobę, to o 5 rolek więcej niż 5 lat temu, ale znacznie mniej niż inni Europejczycy. (np. Słowenia 63 rolki, Estonia 54 rolki).
W drugiej połowie 2013 roku firma zmodernizowała park maszynowy w papierni w Kluczach. W 2014 roku zaszły kolejne wielkie zmiany dotyczące marki Velvet. Najszybciej można było dostrzec nowe opakowania oraz pojawienie się nowej ikony – misia polarnego, białego, miękkiego, puszystego i nieskazitelnie czystego, który doskonale odzwierciedla wartości marki – delikatność, czystość i optymistyczne podejście do życia. Nowa ikona i nowe opakowanie komunikowały duże zmiany w samych produktach – zwłaszcza w papierach toaletowych i ręcznikach kuchennych, które od stycznia 2014 r. oferowane są w nowej, wyższej jakości. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów Velvet dziś oferuje najwyższej jakości 3-warstwowe papiery toaletowe, a od lipca 2014 roku na listkach produktu wytłoczony jest wizerunek nowej ikony w postaci białych misiów. Podobnie ręczniki papierowe Velvet są bardziej chłonne i wytrzymałe, dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii tłoczenia.
Ze zmianą ikony zmieniono system komunikacji marketingowej, przeprowadzono intensywną ogólnopolską kampanię reklamową obejmującą: telewizję, prasę, internet oraz intensywne działania promocyjne w placówkach sprzedaży. Co najważniejsze, jak pokazują badania firmy ZYMETRIA, zmiany zostały pozytywnie przyjęte przez zdecydowaną większość polskich konsumentów (78 proc. respondentów uważa, że zmiany są na lepsze). Rozważając zakup nowych produktów jak papier toaletowy, ręcznik papierowy czy chusteczki higieniczne, Velvet jest pierwszą wybieraną marką dla 35 proc. respondentów, a jeszcze 3 miesiące temu decyzję taką podjęłoby 30 proc. konsumentów. Jest też marką regularnie kupowaną przez 30 proc. Polaków (wzrost o 10 pp. w stosunku do poprzedniego kwartału).
W 2014 roku powołano do życia siostrzaną markę – Veltie, a nowo utworzony dział eksportu może poszczycić się już pierwszymi sukcesami. Produkty Velvet CARE podbijają 10 rynków europejskich, są obecne m.in. w Czechach, Danii, Norwegii i na Słowacji. Produkty Veltie na rynkach skandynawskich są honorowane certyfikatem FSC, potwierdzającym proekologiczne standardy produkcji.
Jednym z filarów strategii firmy Velvet CARE jest poszerzenie działalności o nowe kategorie produktowe. W pierwszej połowie 2014 roku skupiono się na fazie przygotowania, firma analizowała potencjał i możliwości różnych kategorii rynkowych. Efekty będzie można zobaczyć w najbliższych miesiącach i latach. Wejście w nowe kategorie będzie możliwe również dzięki fuzjom i akwizycjom- w tym momencie firma prowadzi intensywne rozmowy z potencjalnymi partnerami.
Velvet Care