Od 125 lat Bahlsen osładza życie na całym świecie!

Bahlsen LogoW tym roku firma Bahlsen obchodzi swoje 125-te urodziny. Z tej okazji zapraszamy do ciekawej lektury o tym niezwykłym producencie ciastek.

Historia firmy sięga końca XIX wieku. Tradycja jedzenia ciastek, z którą Hermann Bahlsen spotkał się w czasie swojej podróży do Anglii, stała się inspiracją do rozpoczęcia działalności cukierniczej. 1 lipca 1889 roku Hermann Bahlsen zarejestrował swoją fabrykę „Hannoversche Cakes-Fabrik H. Bahlsen” („Hanowerska Fabryka Ciastek H. Bahlsen”) w rejestrze przedsiębiorstw miasta Hanower. Oprócz różnorodnych herbatników, biszkoptów i wafli firmowanych nazwiskiem Bahlsen, Niemcy zyskali coś jeszcze. Do słownika języka niemieckiego wprowadzone zostało nowe słowo. Niewłaściwie wymawiane przez Niemców angielskie słowo „cakes”  zostało uproszczone przez Hermanna Bahlsena do „Keks”, w takiej formie trafiło do potocznego języka i jest używane po dzień dzisiejszy.

Bahlsen tworzy historię przedsiębiorczości

Firma z Hanoweru zapisała się wielkimi zgłoskami w historii przemysłu. Już cztery lata po założeniu zatrudniała ponad 100 osób. Oprócz zastosowania pierwszej karty perforowanej jako nośnika danych, Bahlsen zamontował także pierwszą w Europie taśmę produkcyjną – i to na osiem lat przed wykorzystaniem jej w przemyśle motoryzacyjnym przez Henry`ego Forda. Od początku istnienia firma Bahlsen ukierunkowana jest na międzynarodową działalność. W 1893 roku, podczas światowej wystawy w Chicago, Bahlsen otrzymał złoty medal za herbatniki „Leibniz Cakes”. Tak wówczas  jury uzasadniło swoją decyzję: „Firmy konkurencyjne produkują pod innymi nazwami ciastka o kształcie podobnym do herbatnika Leibniz Cakes, jednak delikatny maślany smak stanowi cechę charakterystyczną wyłącznie dla tego wyrobu.“ Przełom nastąpił z chwilą wprowadzenia nieprzepuszczającego kurzu i wilgoci opakowania „TET”: znak „TET” z owalnym kartuszem, wężem, półkolem i trzema kropkami (należy  wymawiać jako „dżet”, ale w uproszczonej formie brzmi on „TET”). Znak ten pochodzi od staroegipskiego hieroglifu i oznacza „wiecznie trwały”. Opakowanie „TET” jako pierwsze opakowanie kartonowe utrzymywało świeżość ciastek przez długi okres. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu firma Bahlsen również dzisiaj może wysyłać swoje wyroby na duże odległości i sprzedawać je na całym świecie.

Mówisz ciastka, myślisz Bahlsen

W ciągu 125 lat istnienia,  dzięki niepowtarzalnemu smakowi i niezmiennie wysokiej jakości swoich produktów, a także zaufaniu konsumentów, firma Bahlsen stała się tym, czym jest dzisiaj: odnoszącym sukcesy i nowoczesnym przedsiębiorstwem rodzinnym. Ze swoimi kluczowymi markami Bahlsen i Leibniz, firma zajmuje pozycję lidera rynkowego w Niemczech i należy do największych europejskich producentów pieczywa słodkiego. Obecnie Bahlsen posiada pięć zakładów produkcyjnych w Europie, w których zatrudnionych jest blisko 2500 osób. Słynne smakołyki firmy Bahlsen eksportowane są do ponad 80 krajów na całym świecie. W amerykańskim lub chińskim supermarkecie możemy kupić herbatniki Leibniz, baton PiCK UP!,  ciasteczka Bahlsen First Class (pod taką nazwą występuje tam mieszanka Ohne Gleichen) oraz markizy HIT.

Priorytet –  wysoka jakość

Co stanowi tajemnicę sukcesu firmy Bahlsen? Przyzwyczajenia ludzi i doznania związane z przyjemnością konsumpcji wciąż ewoluują. Jak twierdzi wnuk założyciela: „Umiejętność dostrzegania zmian i śledzenia trendów – oto istota naszej innowacyjności. To wyzwanie, z którym mierzą się nasi niezwykle kreatywni specjaliści, posiadający ogromne doświadczenie i fachową wiedzę.

– mówi Werner M. Bahlsen, stojący dzisiaj na czele przedsiębiorstwa.

Wysoka jakość to priorytet we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Fundamentem polityki jakości są wysokie wymagania wobec pracowników i firmy jako producenta wyrobów markowych.

Niezwykle wysokie kryteria jakościowe obowiązują na każdym etapie produkcyjnym,  począwszy od wyboru surowców,  poprzez proces ich przetwarzania, aż po etap pakowania wypieczonych ciastek i wysyłkę gotowych produktów.

Bahlsen – atrakcyjny pracodawca

Firma Bahlsen – zarówno główny oddział firmy w Hanowerze, jak i zakłady produkcyjne w Niemczech i Polsce oraz wszystkie spółki dystrybucyjne – jest atrakcyjnym pracodawcą. Pracownicy chętnie  pracują w firmie odnoszącej sukcesy na całym świecie, która jednocześnie jest średniej wielkości przedsiębiorstwem rodzinnym. Dzięki swoim silnym markom firma Bahlsen spełnia oczekiwania konsumentów i od lat, zgodnie ze swoją misją – osładza życie.

Bahlsen w Polsce

Firma Bahlsen obecna jest na polskim rynku od roku 1993. Blisko 200 milionów PLN nakładów inwestycyjnych, wzrost tonażu o prawie 150% oraz wydatki na reklamę i promocję w wysokości ponad 100 milionów PLN zaowocowały dzisiejszą mocną pozycją firmy na rynku. Bahlsen posiada w swoim portfolio trzy czołowe marki: Hit – lider w segmencie markiz, Krakuski – największa marka na rynku ciastek oraz Leibniz – numer jeden na rynku markowych herbatników maślanych.

Jak podkreśla Scott Brankin, General Manager Bahlsen Polska:

Polska jest kluczowym krajem w Grupie Bahlsen i jednym z najszybciej rozwijających się rynków. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników i inwestycjom dokonanym w ciągu ostatnich 20 lat osiągnęliśmy bardzo silną pozycję na rynku. Naszym celem jest odnoszenie dalszych sukcesów i umocnienie naszej pozycji w Polsce.

Bahlsen

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.