Od 125 lat Bahlsen osładza życie na całym świecie!

Bahlsen LogoW tym roku firma Bahlsen obchodzi swoje 125-te urodziny. Z tej okazji zapraszamy do ciekawej lektury o tym niezwykłym producencie ciastek.

Historia firmy sięga końca XIX wieku. Tradycja jedzenia ciastek, z którą Hermann Bahlsen spotkał się w czasie swojej podróży do Anglii, stała się inspiracją do rozpoczęcia działalności cukierniczej. 1 lipca 1889 roku Hermann Bahlsen zarejestrował swoją fabrykę „Hannoversche Cakes-Fabrik H. Bahlsen” („Hanowerska Fabryka Ciastek H. Bahlsen”) w rejestrze przedsiębiorstw miasta Hanower. Oprócz różnorodnych herbatników, biszkoptów i wafli firmowanych nazwiskiem Bahlsen, Niemcy zyskali coś jeszcze. Do słownika języka niemieckiego wprowadzone zostało nowe słowo. Niewłaściwie wymawiane przez Niemców angielskie słowo „cakes”  zostało uproszczone przez Hermanna Bahlsena do „Keks”, w takiej formie trafiło do potocznego języka i jest używane po dzień dzisiejszy.

Bahlsen tworzy historię przedsiębiorczości

Firma z Hanoweru zapisała się wielkimi zgłoskami w historii przemysłu. Już cztery lata po założeniu zatrudniała ponad 100 osób. Oprócz zastosowania pierwszej karty perforowanej jako nośnika danych, Bahlsen zamontował także pierwszą w Europie taśmę produkcyjną – i to na osiem lat przed wykorzystaniem jej w przemyśle motoryzacyjnym przez Henry`ego Forda. Od początku istnienia firma Bahlsen ukierunkowana jest na międzynarodową działalność. W 1893 roku, podczas światowej wystawy w Chicago, Bahlsen otrzymał złoty medal za herbatniki „Leibniz Cakes”. Tak wówczas  jury uzasadniło swoją decyzję: „Firmy konkurencyjne produkują pod innymi nazwami ciastka o kształcie podobnym do herbatnika Leibniz Cakes, jednak delikatny maślany smak stanowi cechę charakterystyczną wyłącznie dla tego wyrobu.“ Przełom nastąpił z chwilą wprowadzenia nieprzepuszczającego kurzu i wilgoci opakowania „TET”: znak „TET” z owalnym kartuszem, wężem, półkolem i trzema kropkami (należy  wymawiać jako „dżet”, ale w uproszczonej formie brzmi on „TET”). Znak ten pochodzi od staroegipskiego hieroglifu i oznacza „wiecznie trwały”. Opakowanie „TET” jako pierwsze opakowanie kartonowe utrzymywało świeżość ciastek przez długi okres. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu firma Bahlsen również dzisiaj może wysyłać swoje wyroby na duże odległości i sprzedawać je na całym świecie.

Mówisz ciastka, myślisz Bahlsen

W ciągu 125 lat istnienia,  dzięki niepowtarzalnemu smakowi i niezmiennie wysokiej jakości swoich produktów, a także zaufaniu konsumentów, firma Bahlsen stała się tym, czym jest dzisiaj: odnoszącym sukcesy i nowoczesnym przedsiębiorstwem rodzinnym. Ze swoimi kluczowymi markami Bahlsen i Leibniz, firma zajmuje pozycję lidera rynkowego w Niemczech i należy do największych europejskich producentów pieczywa słodkiego. Obecnie Bahlsen posiada pięć zakładów produkcyjnych w Europie, w których zatrudnionych jest blisko 2500 osób. Słynne smakołyki firmy Bahlsen eksportowane są do ponad 80 krajów na całym świecie. W amerykańskim lub chińskim supermarkecie możemy kupić herbatniki Leibniz, baton PiCK UP!,  ciasteczka Bahlsen First Class (pod taką nazwą występuje tam mieszanka Ohne Gleichen) oraz markizy HIT.

Priorytet –  wysoka jakość

Co stanowi tajemnicę sukcesu firmy Bahlsen? Przyzwyczajenia ludzi i doznania związane z przyjemnością konsumpcji wciąż ewoluują. Jak twierdzi wnuk założyciela: „Umiejętność dostrzegania zmian i śledzenia trendów – oto istota naszej innowacyjności. To wyzwanie, z którym mierzą się nasi niezwykle kreatywni specjaliści, posiadający ogromne doświadczenie i fachową wiedzę.

– mówi Werner M. Bahlsen, stojący dzisiaj na czele przedsiębiorstwa.

Wysoka jakość to priorytet we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Fundamentem polityki jakości są wysokie wymagania wobec pracowników i firmy jako producenta wyrobów markowych.

Niezwykle wysokie kryteria jakościowe obowiązują na każdym etapie produkcyjnym,  począwszy od wyboru surowców,  poprzez proces ich przetwarzania, aż po etap pakowania wypieczonych ciastek i wysyłkę gotowych produktów.

Bahlsen – atrakcyjny pracodawca

Firma Bahlsen – zarówno główny oddział firmy w Hanowerze, jak i zakłady produkcyjne w Niemczech i Polsce oraz wszystkie spółki dystrybucyjne – jest atrakcyjnym pracodawcą. Pracownicy chętnie  pracują w firmie odnoszącej sukcesy na całym świecie, która jednocześnie jest średniej wielkości przedsiębiorstwem rodzinnym. Dzięki swoim silnym markom firma Bahlsen spełnia oczekiwania konsumentów i od lat, zgodnie ze swoją misją – osładza życie.

Bahlsen w Polsce

Firma Bahlsen obecna jest na polskim rynku od roku 1993. Blisko 200 milionów PLN nakładów inwestycyjnych, wzrost tonażu o prawie 150% oraz wydatki na reklamę i promocję w wysokości ponad 100 milionów PLN zaowocowały dzisiejszą mocną pozycją firmy na rynku. Bahlsen posiada w swoim portfolio trzy czołowe marki: Hit – lider w segmencie markiz, Krakuski – największa marka na rynku ciastek oraz Leibniz – numer jeden na rynku markowych herbatników maślanych.

Jak podkreśla Scott Brankin, General Manager Bahlsen Polska:

Polska jest kluczowym krajem w Grupie Bahlsen i jednym z najszybciej rozwijających się rynków. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników i inwestycjom dokonanym w ciągu ostatnich 20 lat osiągnęliśmy bardzo silną pozycję na rynku. Naszym celem jest odnoszenie dalszych sukcesów i umocnienie naszej pozycji w Polsce.

Bahlsen

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Bahlsen, Ciasteczka, Ciastka, Producent słodyczy, Scott Brankin
Czekoladki Magic Kiss
„Pszczółka” debiutuje czekoladkami Magic Kiss

Już nie tylko karmelki, ale od maja tego roku również praliny czekoladowe oferuje swoim klientom Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z...

Zamknij