Czerwona Torebka zwiększa przychody

Czerwona Torebka

fot. Czerwona Torebka

W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka przekroczyły 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178%. Taki wynik to z jednej strony skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni handlowych, będących w okresie sprawozdawczym podstawą głównego segmentu działalności Grupy, z drugiej zaś strony pojawienia się wpływów z nowego segmentu działalności Grupy, jakim jest handel.

Ze względu na nakłady poniesione w 2013 roku związane z akwizycją spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A., a także koszty budowy sieci Dyskont Czerwona Torebka, spółka zanotowała stratę netto w wysokości 47,7 mln zł.

Znajdujemy się na etapie intensywnych inwestycji i ponosimy wysokie nakłady na rozwój trzech dużych projektów handlowych z segmentu e-commerce, convenience, a także na sieci sklepów dyskontowych. Zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale obraliśmy właściwy kierunek. Wkroczyliśmy w najbardziej perspektywiczne kanały dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że podjęte w 2013 roku decyzje będą miały pozytywny wpływ na pozycję rynkową oraz wyniki Grupy Handlowej Czerwona Torebka w kolejnych latach.

– informuje Paweł Ciszek, Prezes Zarządu spółki Czerwona Torebka S.A.

W maju 2013 roku Grupa Czerwona Torebka zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą przejęcia spółki Merlin.pl, która jest właścicielem jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych. We wrześniu nastąpiła akwizycja spółki Małpka S.A., zarządzającej siecią sklepów typu convenience Małpka Express. Pod koniec 2013 roku została uruchomiona nowa sieć detaliczna – Dyskont Czerwona Torebka. W portfolio Grupy znajduje się również sieć pasaży handlowych. Na koniec 2013 roku na terenie całego kraju działało 65 obiektów.

Czerwona Torebka

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Convenience, Czerwona Torebka, Dyskont, Dyskont spożywczy, Handel, Paweł Ciszek, Sieci handlowe
Marka Lubię podbija serca konsumentów

Marka Lubię to projekt grupy handlowej PL Plus, w skład której wchodzą przedstawiciele trzech podmiotów: Bać-Pol S.A., Topaz oraz Piotr...

Zamknij