Kraft Foods Polska zmienia nazwę na Mondelez Polska

Kraft Foods Polska S.A., wiodąca firma branży spożywczej w Polsce, zmienia nazwę na Mondelez Polska S.A. Zmiana wchodzi w życie 29 kwietnia 2013 roku. Pod szyldem Mondelez działać będzie także 7 zakładów produkcyjnych firmy w Polsce, jako spółka Mondelez Polska Production Sp. z o.o.

Grupa Mondelēz International

Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International oznacza znacznie więcej niż tylko zmianę nazwy. Choć Mondelez Polska nadal będzie koncentrowała się na marketingu i sprzedaży dobrze znanych polskim konsumentom marek, takich jak Jacobs, Milka, Delicje, Prince Polo, belVita i wielu innych, należących poprzednio do asortymentu Kraft Foods, zmiana ta przynosi firmie wiele nowych możliwości rozwoju oraz umocnienie jej pozycji w segmencie słodyczy czekoladowych, ciastek, cukierków oraz kawy.

Dlaczego nowa nazwa?

Zmiana nazwy firmy w Polsce jest konsekwencją podziału koncernu Kraft Foods Inc. w Stanach Zjednoczonych, w październiku 2012 roku. W jego wyniku powstały dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza zachowała nazwę Kraft Foods i jest wiodącym koncernem spożywczym na rynku północnoamerykańskim. Druga to właśnie Mondelēz International, Inc. – nowy, międzynarodowy koncern, skupiający się na takich kategoriach jak słodycze czekoladowe, cukierki, ciastka słone i słodkie, kawy, napoje w proszku oraz gumy do żucia.

Powodem decyzji o podziale firmy były różnice w tempie wzrostu i strategii rozwoju pomiędzy kategoriami przekąsek i produktów spożywczych, które firma miała w swoim portfolio. Ponadto, kategorie te wymagały opracowania zupełnie innych kierunków rozwoju w ramach odrębnych rynków. Podział dał spółkom możliwość niezależnego działania, a także pozwolił wydzielić kategorię przekąsek, na których koncentruje się Mondelēz International.

Nowa nazwa, ale cel ten sam

Nazwa „Mondelēz International” powstała z połączenia propozycji przesłanych przez jej dwóch pracowników. „Monde” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza „świat”, „delēz” to inaczej „delicious”, czyli „wyśmienity, pyszny”, a „International” odzwierciedla międzynarodowy charakter organizacji. Zestawienie tych słów podkreśla, że Mondelēz International to międzynarodowa firma z branży przekąsek, oferująca wyśmienite produkty spożywcze marek rozpoznawanych na całym świecie.

Mondelez Polska to dobrze znane naszym konsumentom marki należące wcześniej do Kraft Foods Polska, takie jak kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, LU Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC i cukierki Halls.

Firma jest obecnie liderem na rynku kawy (23,4%)*, ciastek (17,4%)** i słodyczy czekoladowych (17,1%)*** w Polsce i jak zapewnia Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.:

Naszym celem jest utrzymanie i umocnienie rynkowej pozycji lidera przez długi czas. To niezmienna strategia firmy. Chcemy kontynuować wzrost poprzez innowacje oraz rozwój podstawowej oferty naszego asortymentu.

Polska w strukturze Mondelēz International

Siedemnaście rynków Europy Środkowej i Wschodniej, w tym Polska, dołączyły do europejskiego regionu organizacji (w skrócie MEU – Mondelēz International Europa).

Polska jest jednym z największych i priorytetowych rynków dla Mondelēz International w Europie Środkowej. Dla rynku o tak znacznym potencjale rozwoju, integracja oznacza dalsze umacnianie jej pozycji w segmencie kawy, czekolady, ciastek i cukierków w naszym kraju.

Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.

fot. Mondelēz International / na zdjęciu: Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.

Przyłączenie polskiej organizacji, podobnie jak innych rynków Europy Środkowej, do regionu europejskiego przynosi liczne korzyści. Będziemy mogli wspólnie wypracowywać i adaptować strategie, wprowadzać innowacje, wspólnie rozwijać współpracę z kluczowymi detalistami z Europy, korzystać z obszernej i elastycznej sieci produkcji i zaopatrzenia. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym, nasi pracownicy będą mogli jeszcze lepiej rozwijać swoje talenty, zacieśniając współpracę z ekspertami z centrali oraz innych rynków.

– wyjaśnia Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A. Dodając:

W Polsce, pod nowym szyldem już niebawem wprowadzimy na rynek kolejne innowacyjne produkty i niestandardowe rozwiązania, którymi zaskoczymy konsumentów i konkurentów. Zamierzamy na bieżąco realizować plany inwestycyjne – w marki, kategorie, rozwijanie naszych fabryk i unowocześnianie linii produkcyjnych. Jednym z naszych priorytetów jest zwiększanie nakładów finansowych w innowacyjne produkty zaliczane przez nas do przekąsek kategorii słodyczy, ciastek, cukierków a także kawy, ponieważ mają one w sobie potencjał wzrostu dla całej firmy.

Mondelez Polska S.A.

Mondelez Polska S.A., wcześniej Kraft Foods Polska S.A., jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 21 lat obecną na naszym rynku. Jej bogata oferta obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC, cukierki Halls oraz kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo.

Mondelez Polska S.A. jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3200 pracowników i jest liderem na rynku kawy, czekolady i ciastek markowych w Polsce.* Zmiana nazwy to efekt podziału koncernu Kraft Foods na dwie niezależne spółki giełdowe, z których pierwsza – Kraft Foods Group, Inc. – prowadzi działania w branży spożywczej na rynku północnoamerykańskim. Druga – Mondelēz International, Inc. koncentruje się na kategorii przekąsek i działa w ponad 165 krajach, a jej obrót za rok 2012 wyniósł 36 miliardów USD. Rozpoczęcie działalności pod nową nazwą nie wiąże się ze zmianami w sposobie działania firmy w Polsce – w zakresie współpracy z partnerami czy w stosunku do konsumentów.

*Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Marzec 2013 r.

Mondelez Polska

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w 3BIT, Alpen Gold, belVita, Carte Noire, Czekolada, Delicje, Halls, Jacobs, Kraft Foods, Krakersy, LU Petitki, Lubisie, Łakotki, Maxwell House, Milka, Mondelez, Mondelez International, Mondelez Polska, Oreo, Prince Polo, Producent słodyczy, San, Słodycze, Tassimo, TUC
Cukierki szwajcarskie Ricola
Szwajcarskie cukierki ziołowe Ricola

Co powstaje z połączenia pasji tworzenia i ziół zbieranych na górskich terenach Szwajcarii? Oczywiście Ricola, znane na całym świecie cukierki...

Zamknij